Δευτέρα, Νοεμβρίου 16, 2009

Αθήνα, Σ' αγαπώ

Πρώτα ήταν το Paris, Je t'aime, τώρα το New York, I love you. Μετά;

Μου αρέσουν οι ..πολυσυλλεκτικές ταινίες, που στο τέλος τους προσπαθείς να θυμηθείς όλες τις ιστορίες και να καταλήξεις στο ποια σου άρεσε περισσότερο.. Το NY, στις σκηνές με τα ταξί, μου φάνηκε ότι είχε κάτι από το αγαπημένο Night on Earth του Jarmusch -θα μου πεις απ'την άλλη, με τόσα ταξί στη Νέα Υόρκη λογικό να υπήρχαν και σε μία απ' τις ιστορίες. Αυτό που μου αρέσει επίσης σε αυτές τις ταινίες είναι το "παιχνίδι" του να βρεις ποιός σκηνοθέτησε ποια ιστορία - ήμουν σίγουρη για του Φατίχ Ακίν κι υπέθεσα της Πόρτμαν απ' αυτό που μου έβγαζε.

Στα αρχικά τρέιλερ, βλέποντας το Welcome, μου έρχεται στο νου (δεν ξέρω γιατί, μάλλον από τη σχετική ομοιότητα στην έκφραση του προσώπου της γυναίκας με τη Lili) μια ταινία που δεν είχα δει παρά μόνο κάποια πλάνα της από το βίντεο κλιπ του soundtrack... για να επιβεβαιωθώ από το "après Je vais bien ne t'en fais pas" στην οθόνη -την τελευταία την είδα τελικά μόλις γύρισα σπίτι.

[Η Lili μου θυμίζει την κοπελιά που έβγαλα φωτο στο αεροπλάνο(.)]















Κυριακή μεσημέρι, είπα να κάτσω στο σπίτι για καφέ και πήρα να διαβάζω/ ξεφυλλίζω γύρω στα οχτώ τεύχη Athens Voice και LIFO τα οποία είχα μαζέψει τελευταία σε μια στίβα. Και άρχισα να σημειώνω τα δρώμενα της πόλης - κάτι που μου είχε λείψει ένα χρόνο τώρα...

Πέμπτη, Νοεμβρίου 05, 2009

παλιές συνήθειες*

Πρωινό ξύπνημα σήμερα -οκ, λέμε τώρα. Πριν περάσω την εκκλησία σκέφτομαι το τρέξιμο που έκανα συχνά σε αυτό το σημείο -τις μέρες τις ..φοιτητικές- μόλις αντίκρυζα το λεωφορείο να περνάει. Αυτομάτως έρχεται και η ίδια εικόνα, στο Stirling· εκεί μάλιστα η πόρτα του σπιτιού βρισκόταν σε απόσταση 100m. απ' τη στάση :). Σε αυτό το σημείο των σκέψεων περνάει το μπλε (ή πράσινο) -όχι ότι με εξέπληξε. Μπαίνω στην προτελευταία πόρτα, κλασικά. Πάω προς το κυκλικό "γύρω-γύρω όλοι". Πιο μετά παίρνω τηλέφωνο τη Ρ. για να ανέβει στο λεωφορείο. Τον, ξεχασμένο, πάπυρο μπορεί να μην τον πήραμε, καθώς η αγαπητή κι ..ευχάριστη γραμματεία σε δέχεται πλέον συγκεκριμένες μέρες κι ας είναι ανοιχτή (τι λες τώρα, ξέρεις πόσο δύσκολο είναι να ανοίξει ένα συρτάρι και να σου δώσει το χαρτί σου?). Α ρε.. αιώνια γραμματεία ελληνικών πανεπιστημίων [just for the record, έξω τη βεβαίωση σπουδών την παίρνεις μέσα σε 1 λεπτό, ενώ εδώ σε 1 βδομάδα]!
Καθήσαμε το λοιπόν έξω στο Καφελόγιο με παρέα το γνωστό τρίπτυχο: καφές-τσιγάρο-τάβλι, βλέποντας κι ακούγοντας τις νεότερες γενιές.


*όχι απαραίτητα όμως και κακές [δεν το 'χα δει το video clip (!!)]

Κυριακή, Νοεμβρίου 01, 2009

The Art of Travel

Αν και προτιμάω το τρένο από το λεωφορείο, αυτό που μου αρέσει στο λεωφορείο είναι ότι τα βλέπεις όλα από ψηλά.. το δρόμο, τα αυτοκίνητα, τοπία κι εικόνες που όταν είσαι στο αυτοκίνητο μπορεί να μην τα παίρνεις χαμπάρι. Ανεβαίνοντας για το χωριό, έπεσε το μάτι μου πάλι στην οθόνη του drive-in σινεμά που στέκει παραμελημένο στο πουθενά (εκτός κι αν λειτουργεί και δεν το ξέρω!). Θα 'θελα να 'βλεπα μια ταινία σε drive-in, να αισθανόμουν για λίγο ότι βρίσκομαι σε κάποια από τις αμερικάνικες ταινίες, πίνοντας coca-cola σε ένα αμάξι αντίκα.

Αλλά στο τρένο είναι διαφορετικά. Συμφωνώντας με τον Alain de Botton, θα το αναγνωρίσω ως το μεταφορικό μέσο που βοηθάει περισσότερο στα ταξίδια της σκέψης. Σου αφήνει τον κατάλληλο χρόνο για να δεις έξω τα τοπία (όχι όμως πάντα αρκετό ώστε να προλάβεις να βγάλεις τη φωτογραφική), ενώ παράλληλα και το εσωτερικό του βρίσκεται σε μια συνεχή κίνηση με τους επιβάτες να πηγαίνουν πέρα-δώθε. Δεν έχω καταλήξει πλήρως μόνο στο αν με ενοχλεί ή, αντιθέτως, μου αρέσει να ταξιδεύω ανάποδα.. Νομίζω πως όταν ταξιδεύεις καθισμένος προς τη "σωστή" κατεύθυνση βρίσκεσαι σε μεγαλύτερη εγρήγορση να δεις τί πρόκειται να έρθει μετά, αλλιώς κοιτώντας προς το μέρος που αφήνεις μπορείς ίσως να απολαύσεις το ταξίδι περισσότερο.

Μετά την ολιγοήμερη στάση μου στην Πάνω Πόλη, αποφάσισα να πάρω το τρένο το μεσημέρι, γιατί άλλες φορές τύχαινε να πάρω το απογευματινό με αποτέλεσμα στη διαδρομή να βλέπω μόνο τον εαυτό μου έξω απ' το παράθυρο. Μαζί μου είχα και την Τέχνη του ταξιδιού του Μποττόν, αυτό το ταξιδευμένο βιβλίο που δεν αξιώθηκα ένα χρόνο να το διαβάσω πάνω. Συνειδητοποίησα όμως πως δεν του άρμοζε τόσο το δωμάτιό μου σαν μέρος μελέτης, αλλά περισσότερο κάτι εν κινήσει.

Όντας το δεύτερο βιβλίο του που διαβάζω -μετά το Μικρή φιλοσοφία του έρωτα- μπορώ να πω ότι είναι από αυτούς τους συγγραφείς που λες ότι αντιπροσωπεύουν τις σκέψεις σου, που διαβάζεις μια παράγραφο και χαμογελάς. Να 'ναι καλά η sis και για τα δύο δωράκια. Το επόμενό του που θα πάρω θα είναι το The pleasures and sorrows of work, έτσι για να μπαίνουμε στο κλίμα.






"Ο Χόπερ ωστόσο ενδιαφερόταν και για τα τρένα. Έβρισκε ελκυστική την ατμόσφαιρα των σχεδόν άδειων βαγονιών που τραβούν το δρόμο τους σ' ένα τοπίο' μέσα τους βασιλεύει σιωπή, καθώς οι τροχοί κυλούν ρυθμικά στις ράγες, κι αυτός ο ήχος, μαζί με τη θέα από τα παράθυρο, υποθάλπουν μια ονειρική διάθεση, μια κατάσταση στην οποία νιώθουμε να βγαίνουμε από το συνήθη εαυτό μας, ν' αποκτούμε πρόσβαση σε σκέψεις και αναμνήσεις που ίσως δεν αναδύονται στην επιφάνεια όταν βρισκόμαστε σε πιο σταθερό περιβάλλον. Κάπως έτσι φαίνεται να αισθάνεται και η γυναίκα στον πίνακα Διαμέρισμα Γ, Βαγόνι 293 (1938), που ξεφυλλίζει ένα βιβλίο, ενώ το βλέμμα της περνά αναποφάσιστο από τις σελίδες στο τοπίο και πάλι πίσω."

-Alain de Botton, Η τέχνη του ταξιδιού-




Στα μισά περίπου της διαδρομής το 'κλεισα κι άφησα κενή τη θέση μου - ανέβηκε ο Κ.


* support post & song

ps: θα 'θελα να 'χα ένα σπίτι στην Πλάκα κι ένα στα Κάστρα.